Urząd Gminy Dopiewo ogłasza nabór na stanowisko - Strażnik Gminny

1. Wymagania od kandydata:

1) Wykształcenie:

niezbędne: średnie (preferowane wykształcenie w zakresie zarządzania bezpieczeństwem, prawa lub administracji)

dodatkowe:

2) Doświadczenie zawodowe:

  • niezbędne: posiadanie co najmniej 2-letni staż pracy,
  • dodatkowe:  przynajmniej 1 rok pracy w służbach mundurowych policji lub straży gminnej/miejskiej.

3) Dodatkowe umiejętności:

  • ukończony kurs podstawowy dla strażników gminnych,
  • posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych,
  • kwalifikacje w zakresie ratownictwa (np. wodne, drogowe, medyczne, górskie)
  • wysoki poziom umiejętności obsługi komputera, programów w pakiecie Office i Internetu,
  • prawo jazdy kat. B,
  • wysoki poziom umiejętności społecznych,
  • umiejętności budowania dobrych relacji z klientami zewnętrznymi Urzędu,
  • umiejętności budowania dobrych relacji wewnątrz  Referatu i Urzędu,
  • umiejętność organizowania pracy,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • umiejętność biegłego posługiwania się aktami prawnymi,
  • wysoka sprawność fizyczna,
  • znajomość topografii Gminy Dopiewo,
  • znajomość języka angielskiego/niemieckiego w stopniu podstawowym

4) Niezbędna wiedza w zakresie przepisów:

  • ustawa o strażach gminnych oraz towarzyszące rozporządzenia,
  • ustawa o wychowaniu w trzeźwości i zapobieganiu alkoholizmowi,
  • ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu,
  • ustawa o finansach publicznych,
  • ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • ustawa o samorządzie gminnym,
  • ustawa o ochronie informacji niejawnych,
  • ustawa o ochronie danych osobowych,
  • ustawa o dostępie do informacji publicznej,
  • prawo o ruchu drogowym,
  • prawo o miarach,
  • kodeks wykroczeń,
  • kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia,
  • kodeks pracy,
  • kodeks postępowania administracyjnego.

5) Ponadto od kandydatów oczekujemy:

  • obywatelsko polskie, ukończone 21 lat,
  • obowiązkowości i rzetelności
  • odporności na stres,
  • umiejętności realizacji równoległej kilku procesów,
  • samodzielności, kreatywności,
  • odpowiedzialności.

2. Zakres zadań na stanowisku:

  • ochrona bezpieczeństwa ludzi i porządku publicznego, ładu i czystości na terenie gminy, w tym w szczególności
  • ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
  • przyjmowanie interwencji i udzielanie informacje interesariuszom,
  • stosowanie środków przymusu bezpośredniego w sytuacjach i w sposób określony prawem,
  • nakładanie grzywny w drodze mandatu karnego na sprawców popełniających wykroczenia, kierować wnioski o ukaranie do sądu.
  • czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego zgodnie z posiadanymi uprawnieniami,
  • współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
  • zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia,
  • ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,
  • współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
  • doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób,
  • informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,
  • konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy,
  • kontrola wywiązywania się z obowiązków właścicieli i zarządców nieruchomości w zakresie utrzymywania należytego stanu sanitarno-porządkowego, a w szczególności:
  • wyposażania nieruchomości w urządzenia służące do gromadzenia odpadów stałych i płynnych,
  • usuwania odpadów i innych zanieczyszczeń z terenu nieruchomości,
  • oczyszczanie ze śniegu, lodu, błota i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości,
  • kontrola stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego na posesjach,
  • kontrola spalania w piecach CO
  • kontrola stanu czystości i estetyki miejsc publicznych,
  • informowania właściwych instytucji o zauważonych awariach w sieciach telekomunikacyjnych, wodno-kanalizacyjnych, energetycznych i gazowniczych,
  • kontrola oczyszczania przystanków komunikacyjnych ze śniegu i lodu oraz usuwania odpadów komunalnych i innych zanieczyszczeń na tych terenach,
  • kontrola utrzymywania czystości i porządku na drogach publicznych,
  • kontrola wywiązywania się z obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe,
  • wyłapywanie chorych i bezdomnych zwierząt oraz przekazywanie ich do schroniska,
  • kontrola przestrzegania ładu i porządku w punktach sprzedaży napojów alkoholowych oraz w ich najbliższym otoczeniu,
  • kontrola prawidłowości oznakowania ulic (w tym znaków drogowych), oświetlenia ulic i posesji, prawidłowego zabezpieczenia funkcjonowania punktów świetlnych, oraz estetyki napisów, miejsc plakatowania i ogłoszeń, a także rozmieszczenia reklam,
  • kontrola zabezpieczeń na terenie Gminy prac inwestycyjno-remontowych,
  • kontrola realizacji postanowień decyzji o zajęciu pasa drogowego,
  • kontrola przestrzegania przepisów obowiązujących w miejscach publicznych,
  • wykrywania wykroczeń oraz ścigania ich sprawców w trybie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
  • patrolowanie terenów zielonych,
  • wykrywanie i ustalenie sprawców „dzikich” wysypisk śmieci,
  • współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy, w tym asystowanie przy przeprowadzaniu kontroli przez pracowników Urzędu,
  • współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  • ochrona spokoju i porządku na terenie szkoły i w jej bezpośrednim sąsiedztwie, a w szczególności:
  • zapobieganie przemocy fizycznej,
  • przestrzeganie zakazu spożywania alkoholu oraz usuwanie z terenu szkoły osób pozostających pod wpływem alkoholu,
  • zwrócenie uwagi na kulturalne zachowanie się (wulgarne słownictwo, palenie papierosów),
  • czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego w obrębie szkół (prawidłowe parkowanie pojazdów, właściwe oznakowanie dróg),
  • ścisła współpraca z dyrektorem szkoły, pedagogiem szkolnym i nauczycielami w zakresie sprawowania nadzoru nad dziećmi w czasie przerw międzylekcyjnych,
  • współpraca z personelem szkoły oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie zapobiegania narkomanii wśród dzieci i młodzieży,
  • prelekcje i pogadanki z uczniami na tematy związane z bezpieczeństwem i zagrożeniami,
  • inne zadania na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących, w tym przepisów prawa miejscowego.
  • realizowanie zadań związane z prowadzeniem wymaganej dokumentacji,
  • przestrzeganie prawa, rzetelne, bezstronne i terminowe wykonywanie polecenia przełożonego,
  • w stosunku do obywateli postępować w sposób nie naruszający ich honoru i godności osobistej,
  • dbanie o właściwy wizerunek funkcjonariusza, a w czasie pracy i poza nią zachowywanie się z godnością,
  • podnoszenie kwalifikacji zawodowych, przestrzeganie terminów okresowych badań lekarskich,
  • zachowywanie tajemnicy państwowej i służbowej,
  • odpowiednie użytkowanie mienie gminnego:
  • pojazdy służbowe użytkować zgodnie z posiadanymi uprawnieniami, a także dbać o ich stan techniczny, właściwą obsługę techniczną i rozliczać materiały niezbędne do eksploatacji technicznej pojazdów
  • właściwie używać umundurowanie, ze szczególnym uwzględnieniem dbałości o jego nienaganny wygląd
  • używać środków przymusu bezpośredniego w sposób zgodny z przepisami odrębnymi
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta, Zastępcę Wójta oraz Komendanta Straży Gminnej.

3. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi - mniej niż 6%.

Zapraszamy kandydatów z orzeczoną niepełnosprawnością

4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

4.1 Wymiar czasu pracy - 1 etat
4.2 Praca:

x

w pomieszczeniu biurowym (parter, piętro, brak windy)

 

w zespole

 

przy sztucznym oświetleniu

wymagająca:

 

wymuszonej pozycji ciała

 

szczególnej koncentracji

 

obsługi komputera i programów komputerowych

 

obsługi urządzeń biurowych (skaner, kserokopiarka, fax)

dobrej ostrości wzroku

częstego kontaktu z ludźmi.

5. Kandydatów zapraszamy do składania aplikacji zawierających:

Dokumenty niezbędne:

  • oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej www.dopiewo.pl
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, wymagane do wykonywania pracy na oferowanym stanowisku,
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb naboru,
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenia o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządowych, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie o niekaralności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • kserokopie dokumentów potwierdzających uregulowany stosunek do służby wojskowej
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – dotyczy kandydata niepełnosprawnego, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13 a ustawy o pracownikach samorządowych, (t.j. Dz. U. 2016, poz. 902 z późn. zm.).
  • Dokumenty dodatkowe:
  • list motywacyjny,
  • życiorys (CV).

6. Termin i miejsce składania dokumentów:

Dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub przesyłać na adres:  

Urząd Gminy Dopiewo, ul. Leśna 1 c, 62-070 Dopiewo,
Kancelaria Urzędu, pok. 5

W terminie do dnia 24 listopada 2017 roku z dopiskiem na kopercie:  „Nabór na stanowisko Strażnika Gminnego - Urzędu Gminy w Dopiewie”

7. Sposób powiadamiania kandydatów o terminie przeprowadzenia naboru:

O terminie przeprowadzenia naboru i rozmowy kwalifikacyjnej kandydatów spełniających wymagania formalne zawiadomimy telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

PDF icon straznik_gminny_sg

Data wydarzenia: 
2017-11-24 15:30