Urząd Gminy Dopiewo ogłasza nabór na stanowisko: Sekretarza Gminy Dopiewo

1. Wymagania od kandydata:

1) Wymagania konieczne:

  • Obywatelstwo polskie.
  • Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  • Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  • Nieposzlakowana opinia.
  • Wykształcenie wyższe - optymalnie na kierunku prawo, administracja, zarządzanie, ekonomia lub studia podyplomowe na tych kierunkach.
  • Czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1260), w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub osoba posiadająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych;
  • Obywatelstwo polskie.
  • Znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania administracji samorządowej.

2) Dodatkowe umiejętności:

  • Doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania zespołem i koordynacji działań.
  • Samodzielność, kreatywność, komunikatywność.
  • Umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Umiejętność opracowywania projektów aktów prawnych znajomość i umiejętność stosowania  w praktyce przepisów prawa w zakresie funkcjonowania administracji samorządowej oraz procedury administracyjnej
  • Umiejętność skutecznej komunikacji oraz pracy w zespole,
  • Umiejętność podejmowania decyzji.
  • Dyspozycyjność, umiejętność analitycznego myślenia i działania pod presją czasu
  • Wysoki poziom umiejętności społecznych, umiejętności budowania dobrych relacji z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi, współpracy w zespole

3) Niezbędna wiedza w zakresie przepisów:

  • Ustawa o samorządzie gminnym;
  • Ustawa o pracownikach samorządowych;
  • Ustawa o finansach publicznych;
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego;
  • Kodeks pracy;
  • Prawo zamówień publicznych;
  • Ustawa o ochronie danych osobowych;
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
  • Inne niezbędne do pracy na zajmowanym stanowisku.

4) Ponadto od kandydatów oczekujemy:

  • łatwości nawiązywania kontaktów,
  • myślenia analitycznego i abstrakcyjnego,
  • komunikatywności i wysokiej umiejętności współpracy w zespole,
  • obowiązkowości i rzetelności
  • odporności na stres,
  • umiejętności równoległej realizacji kilku procesów,
  • asertywności,
  • samodzielności, kreatywności,
  • konsekwencji,
  • odpowiedzialności,
  • radzenia sobie w relacjach z trudnym klientem.

2. Zakres zadań na stanowisku będzie obejmował m.in.:

  1. Zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania urzędu.
  2. Nadzorowanie i przestrzeganie rzetelnego i zgodnego z przepisami Kodeksu postepowania administracyjnego załatwiania spraw oraz dokładnego obiegu dokumentów wewnątrz Urzędu
  3. Sprawowanie nadzoru nad elektronicznym obiegiem dokumentów i przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej
  4. Nadzór nad przygotowywaniem materiałów na sesje Rady Gminy i posiedzenia komisji
  5. Nadzór nad przygotowywaniem projektów zarządzeń Wójta Gminy
  6. Opracowywanie projektów zmian w regulaminie organizacyjnym, pracy i wynagradzania w Urzędzie Gminy
  7. Opracowywanie podziału obowiązków i zakresów czynności na stanowiskach pracy
  8. Nadzór nad organizacją i dyscypliną pracy w Urzędzie
  9. Przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu
  10. Prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr
  11. Nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków oraz postulatów mieszkańców
  12. Kontrola wewnętrzna w Urzędzie
  13. Wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych
  14. Kontrola i nadzór nad prowadzeniem akt osobowych pracowników, zarządzanie kadrami, w tym przedstawianie propozycji zmian organizacyjnych.
  15. Koordynacja i nadzór nad przeprowadzaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników.
  16. Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizacji stażu dla bezrobotnych, opieka merytoryczna oraz koordynacja pracy stażystów w urzędzie.
  17. Współpraca ze szkołami/uczelniami w zakresie organizacji praktyk zawodowych dla uczniów i studentów w urzędzie.
  18. Nadzór i kontrola nad prawidłową obsługą Rady Gminy przez pracownika referatu.
  19. Nadzór i kontrola nad prawidłowym działaniem kancelarii urzędu
  20. Nadzór i kontrola nad przekazywaniem do publicznej wiadomości informacji, zawiadomień, obwieszczeń, ogłoszeń otrzymanych od innych organów oraz prowadzenie ich ewidencji.
  21. Nadzór i kontrola pracy kierowników referatu ROA, RSO, USC w zakresie zadań realizowanych w referacie.
  22. Nadzór nad planowaniem i realizacją budżetu referatu.
  23. Nadzór i kontrola nad realizacją zadań związanych ze skargami i wnioskami wpływającymi do Urzędu, prowadzenie rejestru skarg i wniosków w rozumieniu KPA oraz kontrola ich załatwiania, przygotowanie sprawozdań w tym zakresie.
  24. Nadzór i kontrola nad publikacją w BIP oświadczeń majątkowych.
  25. Nadzór i kontrola nad prowadzeniem archiwum zakładowego.
  26. Współpraca z IOD w zakresie zapewnienia ochrony danych osobowych w urzędzie poprzez opiniowanie rozwiązań organizacyjnych i technicznych w tym obszarze.
  27. Prowadzenie akt kontroli zewnętrznych.
  28. Nadzór i kontrola nad organizacją i przeprowadzanie wyborów na terenie gminy do Sejmu i Senatu RP, Prezydenta RP, organów samorządowych i innych organów państwowych w zakresie powierzonym odrębnymi ustawami, w tym przeprowadzania referendów i konsultacji społecznych.
  29. Nadzór i kontrola nad realizacja zadań związanych z podziałem terytorialnym, ze zmianą okręgów i obwodów wyborczych na terenie gminy.
  30. Potwierdzanie kopii dokumentacji za zgodność z oryginałem.
  31. Sporządzanie upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzenie ich rejestru.
  32. Zapewnienie ochrony mienia komunalnego (ubezpieczenia).
  33. Dekretowanie poczty.
  34. Realizacja kontroli zarządczej w Urzędzie.
  35. Nadzór nad kontrolą zarządczą w jednostkach organizacyjnych gminy.

3. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi - mniej niż 6%.

Zapraszamy kandydatów z orzeczoną niepełnosprawnością

4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

4.1 Wymiar czasu pracy - 1 etat
4.2 Praca w pomieszczeniu biurowym (parter, piętro, brak windy), w zespole, przy sztucznym oświetleniu wymagająca wymuszonej pozycji ciała, szczególnej koncentracji, obsługi komputera
i programów komputerowych, obsługi urządzeń biurowych (skaner, kserokopiarka, fax), częstego kontaktu z ludźmi.

5. Kandydatów zapraszamy do składania aplikacji zawierających:

  1. Dokumenty niezbędne:
  • oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wraz z informacją o przetwarzaniu danych osobowych – dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej www.dopiewo.pl
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, wymagane do wykonywania pracy na oferowanym stanowisku,
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb naboru,
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • oświadczenia o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządowych, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie o niekaralności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • zaświadczenie potwierdzające staż w jednostkach samorządu terytorialnego lub odbytą służbę przygotowawczą,
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego – dotyczy obcokrajowców,
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – dotyczy kandydata niepełnosprawnego, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13 a ustawy o pracownikach samorządowych, (t.j. Dz. U. 2018, poz. 1260 z późn. zm.).
  1. dodatkowe:
  • list motywacyjny,
  • życiorys (CV),

6. Termin i miejsce składania dokumentów:

Dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub przesyłać na adres:  

Urząd Gminy Dopiewo, ul. Leśna 1 c, 62-070 Dopiewo,
Kancelaria Urzędu, pok. 5

w terminie do dnia 13 lutego 2019 roku z dopiskiem na kopercie:  „Nabór na stanowisko Sekretarza Gminy Dopiewo” (aplikacje złożone po terminie nie będą rozpatrywane).

7. Sposób powiadamiania kandydatów o terminie przeprowadzenia naboru:

O terminie przeprowadzenia naboru i rozmowy kwalifikacyjnej kandydatów spełniających wymagania formalne zawiadomimy telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Herb Gmina Dopiewo