Bezpieczniej, bardziej komfortowo i szybciej mogą od połowy grudnia przemieszczać się kierowcy między Poznaniem a Wrocławiem. W sobotę 14 grudnia otwarto ponad 50 km drogi ekspresowej S-5 między Poznaniem a Radomickiem. Zakończono tym samym jej budowę w województwie wielkopolskim, na którą – ze względu na . Podróż między obu Wreszcie jest S-5 miastami skróciła się do ok. 1,5 godziny.

Oddany do użytku fragment drogi obejmuje 3 odcinki:

  •  Poznań – Wronczyn - 16 km, w tym m.in. budowę węzła Konarzewo w Gminie Dopiewo (budowa miała zakończyć się w październiku 2018 r., perturbacje z wykonawcą spowodowały wypowiedzenie umowy Toto Costruzioni Generali i naliczenie tej firmie, realizującej dwie inwestycje za ponad 1 mld zł, 22 mln zł kary),
  • Wronczyn – Kościan Południe - 19 km,
  • Kościan Południe – Radomicko - 16 km. Droga ma dwie jezdnie, po dwa pasy każda i pasy awaryjne. Między Poznaniem a Radomickiem znajduje się 9 węzłów i 61 obiektów inżynieryjnych.

Łączna wartość budowy fragmentu S-5 to 1,2 mld zł. S5 ma w województwie wielkopolskim w sumie ponad 160 km długości. Wartość całej inwestycjito około 5,5 mld zł.

Wcześniej oddano w Wielkopolsce jej 111 km:

  • Kleszczewo (A2) – Gniezno - 35 km,
  • Kaczkowo –Korzeńsko – 29 km (wraz z 9 km obwodnicą Bojanowa i Rawicza, w tym 6,5 km w województwie dolnośląskim),
  • Gniezno – Mieleszyn - ponad 18 km,
  • Radomicko – Leszno Południe i Leszno Południe – Kaczkowo z łącznikiem do Leszna - 29 km,

Budowa S-5 została dofinansowana ze Środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

AM

Autostrada Wielkopolska i trzeci pas A2 - tutaj