szczepimy się-baner

Zdjęcie przedstawia reklamę rządowej akcji szczepimy się wraz z adresem strony: www.gov.pl/szczepimysie


Szczepienia bez granic

Szczepienia przeciw Covid -19, będą realizowane tylko w punktach, które zgłosiły się do akcji Narodowego Programu Szczepień. W zwiazku z tym, iż nie ma rejonizacji, chętni mogą rejestrować się w dowolnej placówce na terenie całej Polski - sprawdź


Kwestionariusz

Kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego osoby dorosłej przeciw COVID-19 - pobierz
Uzupełniony kwestionariusz dostarczamy do punktu szczepień zarówno przed pierwszą, jak i przed drugą dawką. Formularze dostępne są również w punktach szczepień, ale wypełnienie go w domu przyspiesza procedurę i skraca czas pobytu w przychodni.


Punkty w Gminie Dopiewo

  • Skórzewo - BONUS 2001 sp. z o.o sp. k. - ul. Poznańska 74, 60 -185 Skórzewo - tel.  61 81 43 625, 61 89 46 119, kom. 723 888 885 
  • Skórzewo - LA MEDICA - ul. Lawendowa 20, 60-185 Skórzewo - tel. 57 58 59 700 zapisy od kwietnia
  • Dąbrówka - UNICA CR sp. z o.o - ul. Parkowa 9, 62-070 Dąbrówka - tel. 61 866 65 38

Rejestracja na szczepienia – w kwietniu 2021

Kilka sposobów żeby zarejestrować się na szczepienie:

  • przez infolinię 989,
  • wysyłając SMS – o treści „SzczepimySie” na numer 880 333 333,
  • poprzez e-rejestrację na stronie głównej pacjent.gov.pl - należy zalogować się profilem zaufanym lub dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (tzw. e-dowód),
  • w punkcie szczepień – zachęcamy do telefonicznej rejestracji. Numery do punktów szczepień dostępne są m.in. na stronie gov.pl/szczepimysie. Pamiętaj, że osobista wizyta w punkcie szczepień może wiązać się z koniecznością stania w kolejce oraz jest bezpośrednim narażaniem na ryzyko zakażenia. Zostań w domu i zapisz się zdalnie.

Jeżeli urodziłeś się w 1962 r. lub później, to od 12 kwietnia możesz zarejestrować się do przyjęcia szczepionki zgodnie z poniższym harmonogramem:

  • 12 kwietnia – rocznik 1962,
  • 13 kwietnia – rocznik 1963,
  • 14 kwietnia – rocznik 1964,
  • 15 kwietnia – rocznik 1965,
  • 16 kwietnia – rocznik 1966,
  • 17 kwietnia – rocznik 1967,
  • 19 kwietnia – rocznik 1968,
  • 20 kwietnia – rocznik 1969,
  • 21 kwietnia – rocznik 1970,
  • 22 kwietnia – rocznik 1971,
  • 23 kwietnia – rocznik 1972,
  • 24 kwietnia – rocznik 1973.

Uwaga! Rejestracja online rusza o północy, a przez infolinię o godz. 6:00.

Jeśli nie zgłosiłeś się w dniu, kiedy startowała rejestracja dla Twojej grupy wiekowej – nic straconego! Będziesz mógł to zrobić później, w dowolnym terminie. Jeżeli będzie mniejsze zainteresowanie rejestracją, to po 24 kwietnia zostanie uruchomiona rejestracja dla kolejnych roczników.

Zapewniamy jeszcze większą elastyczność w realizacji szczepień, dlatego harmonogram może ulec zmianie w zależności od sytuacji.

O wszelkich zmianach w harmonogramie rząd poinformuje na stronie szczepimysie


Rejestracja

Jeżeli chcesz zarejestrować się na szczepienia, do wyboru jest kilka metod zapisów:

  • wysyłając SMS o treści SzczepimySie na numer 664 908 556 (z jednego numeru telefonu możesz zarejestrować tylko trzy osoby)
  • wysyłając SMS o treści SzczepimySie na numer 880 333 333 (z jednego numeru telefonu możesz zarejestrować tylko trzy osoby)
  • dzwoniąc na infolinię 989
  • przez e-rejestrację na pacjent.gov.pl
  • najlepiej telefonicznie - bezpośrednio w punkcie szczepień

Seniorzy w Gminie Dopiewo

Według danych (styczeń 2021r.) z rejestru ewidencji, na terenie Gminy Dopiewo w poszczególnych przedziałach wiekowych mamy następującą liczbę osób:

  • powyżej 80 lat: 547
  • 70 – 80 lat: 1 379
  • 60 – 70 lat: 2 768

Bezpłatny transport

Uruchomiony został dla osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktów szczepień przeciwko COVID-19. Będą mogli z niego skorzystać nasi mieszkańcy mający wyznaczony termin szczepień w punkcie zlokalizowanym wyłącznie na terenie Gminy Dopiewo. Transport ten jest dedykowany osobom:

  • posiadającym aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę
  • mającym trudności z samodzielnym dojazdem do punktu szczepień, np. w przypadku znacznego oddalenia punktu szczepienia od miejsca zamieszkania

Informacje na temat możliwości skorzystania z transportu można uzyskać, dzwoniąc na infolinię: 618 906 372

  • poniedziałek: 9.00 - 17.00
  • wtorek - piątek: 7.30 - 15.30

Chęć skorzystania z darmowego transportu należy zgłosić przynajmniej na tydzień przed zaplanowaną datą szczepienia. Infolinia nie służy do rejestracji na szczepienia.

Ważne jest, by zgłoszona osoba posiadała podstawowe możliwości poruszania się – transport nie dotyczy osób na co dzień nieporuszających się samodzielnie, które wymagają specjalistycznego transportu lub wizyty domowej lekarza.


Zamówienie transportu

Pacjent będzie poproszony o podanie następujących informacji:

  • imię i nazwisko
  • numer telefonu kontaktowego
  • adres zamieszkania - skąd jedzie na szczepienie
  • data i godzina szczepienia
  • adres punktu szczepień
  • informacja o posiadaniu aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności

Mobilne zespoły dla potrzebujących

Jeżeli masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień, możesz skorzystać z specjalnego wyjazdowego punktu szczepień. Zapisz się na szczepienie bezpośrednio w punkcie szczepień i ustal dogodny termin. O tym, które punkty szczepień w okolicy dysponują zespołami wyjazdowymi, dowiesz się, dzwoniąc na infolinię 989.

Dla powiatu poznańskiego: MS Medik NZOZ Poznań, ul. Małachowskiego 41/5, 61-129 Poznań, tel: 506 649 079


Tymczasowy Profil Zaufany

Jeżeli chcesz zarejestrować się drogą internetową przypominamy, że istnieje możliwość założenia Tymczasowego Profilu Zaufanego. Jak to zrobić?

  • wejdź na stronę rządową gov.pl
  • wybierz usługę „Załóż profil zaufany”
  • naciśnij przycisk „Załóż tymczasowy profil zaufany”

Profil tymczasowy jest ważny przez trzy miesiące od potwierdzenia. Przy rejestracji na szczepienia przeciwko Covid-19, nie jest potrzebne posiadanie konta w banku, ani wizyta w punkcie potwierdzającym. Weryfikacja tożsamości zakładającego profil odbywa się podczas internetowego spotkania z urzędnikiem. Potrzebne będzie urządzenie wyposażone w kamerę lub mikrofon – może to być telefon, tablet czy laptop. Spotkanie on-line odbywa się w umówionym przez seniora terminie.

Więcej informacji na temat Tymczasowego Profilu Zaufanego - sprawdź


Infolinia dla osób Głuchych

Jeżeli chcesz połączyć się z tłumaczami możesz to zrobić poprzez:

  • komunikator messenger, bezpośrednio ze strony FB koronawiruspjm
  • komunikator skype login: Koronawirus-Tłumacz PJM
  • komunikator IMO, który umożliwia połączenia na komputerze: 609 939 546
  • aplikację tłumacz on-line języka migowego

Infolinia jest dostępna w trybie 24/7. Zachęcamy do skorzystania z infolinii także personel medyczny, z którym skontaktuje się osoba niesłysząca.


Paszport osoby zaszczepionej

Informacja o przebytym szczepieniu jest wprowadzana do e-Kart Szczepień w systemie P1. Oprócz tego po przyjęciu drugiej dawki wystawiane są kody QR, które można pobrać z Internetowego Konta Pacjenta. Jeśli ktoś nie ma takiej możliwości, wówczas może wziąć z punktu szczepień wydruk potwierdzający, tzw. paszport osoby zaszczepionej. Dokument potwierdza, że osoba jest zaszczepiona i może korzystać z uprawnień, które przysługują osobom zaszczepionym. 

Dostępna jest aplikacja „Zaszczepieni”, która umożliwia potwierdzenie, że ktoś, kto pokazuje nam kod QR, jest rzeczywiście zaszczepiony. Aplikacja sprawdza ważność i poprawność kodu QR osoby zaszczepionej. Pokazuje też podstawowe dane o jego właścicielu, w tym imiona, pierwszą literę nazwiska oraz dzień i miesiąc urodzin. Dzięki temu można sprawdzić, że jest to kod osoby, która go okazuje. Osoba, która pokazuje do skanowania kod QR, wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w kodzie.

Obecnie kod QR może być przydatny przy wjeździe do Polski – od 28 grudnia 2020 r. osoby, które zostały zaszczepione przeciw COVID-19, nie są kierowane na kwarantannę. 

Więcej informacji o aplikacji - sprawdź


Niepożądany odczyn poszczepienny

Czym jest i jak często występuje? Jest to pogorszenie stanu zdrowia (często chwilowe i łagodne), które wystąpi w okresie czterech tygodni po podaniu szczepionki.

Co zrobić w przypadku niepokojących objawów po szczepionce? Po szczepieniu przeciw COVID-19 podobnie jak po innych szczepieniach, mogą pojawić się objawy niepożądane. Jeśli zauważysz u siebie takie objawy, skontaktuj się z lekarzem, najlepiej z poradni, w której wykonano szczepienie.

Najczęstsze działania niepożądane:

  • ból w miejscu iniekcji (92 proc.)
  • zmęczenie (70 proc.)
  • ból głowy (64,7 proc.)
  • bóle mięśni (61,5 proc.)
  • ból stawów (46,4 proc.)
  • dreszcze (45,4 proc.)
  • nudności/wymioty (23 proc.)
  • obrzęk/tkliwość pod pachą (19,8 proc.)
  • gorączka (15,5 proc.)
  • obrzęk w miejscu wstrzyknięcia (14,7 proc.)
  • zaczerwienienie (10 proc.)

Testy COVID-19

Wykaz punktów pobrań wymazu do przeprowadzenia testu na obecność wirusa SARS-CoV-2 na terenie Wielkopolski - sprawdź


Domowa Opieka Medyczna

Z uwagi na znaczącą liczbę Pacjentów z COVID-19 przebywających w izolacji domowej, udostępniono narzędzie umożliwiające bieżące monitorowanie stanu zdrowia Pacjentów. Do monitorowania posłuży pulsoksymetr jako narzędzie diagnostyczne i aplikacja PulsoCare do przekazywania i monitoringu stanu zdrowia.

Pacjenci z COVID-19, którzy:

  • ukończyli 55 lat są automatycznie włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej. Po stwierdzeniu pozytywnego wyniku na COVID-19 pacjentowi zostanie dostarczony pulsoksymetr przez pracownika Poczty Polskiej.
  • mają mniej niż 55 lat wykorzystują jedną z dwóch ścieżek:
  1. wypełniają formularz PulsoCare, który znajduje się na stronie Ministerstwa Zdrowia lub
  2. kwalifikowani są przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, zarejestrowanego w systemie DOM.

Więcej informacji o programie - sprawdź


Szczegółowe informacje dotyczące szczepień dostępne są na stronach internetowych:


Beata Spychała