Urząd Gminy Dopiewo ogłasza nabór na stanowisko podinspektor ds. księgowości w Referacie Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Urzędu Gminy w Dopiewie
1. Wymagania od kandydata:
a) Wykształcenie:
- niezbędne: wyższe (pożądane ekonomia, finanse publiczne, rachunkowość, zarządzanie i marketing)
- dodatkowe: ekonomiczne studia podyplomowe, certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
b) Doświadczenie zawodowe:
- niezbędne: brak
- dodatkowe: 3-letni staż pracy w księgowości budżetowej
c) Dodatkowe umiejętności:
- doświadczenie w pracy w zakresie księgowości budżetowej oświaty;
- doświadczenie w prowadzeniu zadań oświatowych należących do kompetencji organu prowadzącego w rozumieniu ustawy o systemie oświaty,
- wysoki poziom umiejętności obsługi komputera, programów w pakiecie Office
- i Internetu,
- wysoki poziom umiejętności społecznych,
- umiejętności budowania dobrych relacji z klientami zewnętrznymi Urzędu,
- umiejętności budowania dobrych relacji wewnątrz Referatu i Urzędu,
- umiejętność organizowania pracy,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność biegłego posługiwania się aktami prawnymi.
d) Niezbędna wiedza w zakresie przepisów:
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o rachunkowości,
- ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- ustawy Prawo oświatowe.
e) Ponadto od kandydatów oczekujemy:
- łatwości nawiązywania kontaktów,
- myślenia analitycznego i abstrakcyjnego,
- komunikatywności i wysokiej umiejętności współpracy w zespole,
- obowiązkowości i rzetelności
- odporności na stres,
- umiejętności realizacji równoległej kilku procesów,
- asertywności,
- samodzielności, kreatywności,
- konsekwencji,
- odpowiedzialności,
- radzenia sobie w relacjach z trudnym klientem.
2. Zakres zadań na stanowisku:
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostek oświatowych.
- Przygotowanie sprawozdań budżetowych i finansowych.
- Przygotowanie projektu planu finansowego.
- Nadzór nad wykonaniem planu finansowego jednostek oświatowych.
- Wystawianie rachunków za usługi świadczone przez jednostki oświatowe.
- Planowanie i realizacja budżetu gminy w zakresie zadań realizowanych na stanowisku.
- Współpraca z dyrektorami jednostek oświatowych.
- Przygotowywanie projektów zarządzeń oraz ich zmian w sprawach finansowych, w tym w szczególności polityki rachunkowości.
- Realizowania zadań związanych z planowaniem budżetowym i terminowe wprowadzania zmian budżetowych.
- Sporządzanie sprawozdań, w tym sprawozdań finansowych, budżetowych oraz z operacji finansowych.
- Prowadzenie ksiąg pomocniczych: środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych.
- Współpraca w opracowaniu i przygotowaniu projektów uchwał z zakresu oświaty.
- Współpraca w przygotowaniu dokumentacji do przeprowadzania zamówień publicznych oraz prowadzonych przez ROKSiZ projektów.
- Wykonywanie analiz i opracowań związanych z księgowością i rachunkowością oraz realizacją zadań oświatowych przez ROKSiZ.
- Rozliczanie programów pomocowych finansowanych z funduszy europejskich i krajowych oraz sporządzanie sprawozdawczości z ich realizacji.
- Przygotowywanie dokumentów i danych do analiz związanych z funkcjonowaniem oświaty.
- Obsługa programu bankowego.
3. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi - mniej niż 6%.
- Zapraszamy kandydatów z orzeczoną niepełnosprawnością
4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
4.1 Wymiar czasu pracy - 1 etat.
4.2 Praca w pomieszczeniu biurowym (parter, piętro, brak windy), w zespole, przy sztucznym oświetleniu wymagająca wymuszonej pozycji ciała, szczególnej koncentracji, obsługi komputera
i programów komputerowych, obsługi urządzeń biurowych (skaner, kserokopiarka, fax), częstego kontaktu z ludźmi.
5. Kandydatów zapraszamy do składania aplikacji zawierających:
Dokumenty niezbędne:
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wraz
- z informacją o przetwarzaniu danych osobowych – dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej www.dopiewo.pl
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, wymagane do wykonywania pracy na oferowanym stanowisku,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb naboru,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
- o korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenia o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządowych, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o niekaralności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- zaświadczenie potwierdzające staż w jednostkach samorządu terytorialnego lub odbytą służbę przygotowawczą,
- dokument potwierdzający znajomość języka polskiego – dotyczy obcokrajowców,
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – dotyczy kandydata niepełnosprawnego, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ustawy o pracownikach samorządowych, (t.j. Dz. U. 2019, poz. 1282).
Dokumenty dodatkowe:
- list motywacyjny,
- życiorys (CV).
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub przesyłać na adres:
Urząd Gminy Dopiewo,
ul. Leśna 1 c,
62-070 Dopiewo,
Kancelaria Urzędu, pok. 5
w terminie do dnia 25.01.2021 roku z dopiskiem na kopercie: „Nabór na stanowisko podinspektora ds. księgowości w Referacie Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Urzędu Gminy w Dopiewie” (aplikacje złożone po terminie nie będą rozpatrywane)
7. Sposób powiadamiania kandydatów o terminie przeprowadzenia naboru:
O terminie przeprowadzenia naboru i rozmowy kwalifikacyjnej kandydatów spełniających wymagania formalne zawiadomimy telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Dokumenty do pobrania: TUTAJ